Piata anvelopelor auto
este de asteptat sa inregistreze o crestere majora in perioada 2020-2025.
Unul dintre motivele
majore ale cresterii pietei anvelopelor este cresterea vanzarilor de vehicule
pe tot globul. Cu toate acestea, China si India au aratat o scadere a
vanzarilor, pe cand Franta si Romania au aratat cifre de vanzari crescute in
aceasta perioada.
In Romania, piata de
anvelope este in plina expansiune, fiind in legatura stransa cu vanzarea de
autoturisme.
Tendintele din Romania
sunt asemanatoare celor din SUA. Anvelopele pentru camioane au inregistrat o
crestere de pana la 50% fata de anul precedent, acest lucru presupunand ca
marile companii de transport sunt in dezvoltare si autoturismele mari iau locul
celor standard.
Piata anvelopelor auto de
inalta performanta este in crestere cu aproximativ 6,7% fata de anii trecuti.
Cresterea este determinate de factori precum oamenii cu inclinatie catre
sporturi precum cursele de masini, meetinguri extreme etc. Cresterea venitului
disponibil al clientilor duce la o crestere a cererii de vehicule cu capacitate
mai mare, cum ar fi SUV-uri si vehicule crossover.
Europa a demonstrate o
cerere puternica pentru anvelope de inalta performanta datorita prezentei unui
numar mare de marci precum BMW, Volkswagen, Renault.
In Romania, vanzarile de
anvelope au inregistrat o crestere constanta in ultimii 6 ani cu aproximativ
10%.
Hawkins a spus ca este
“cel mai bun inceput pe care l-am avut in ultimii 3-4 ani, 2020 este anul in
care simtim avantajele acestei productii”.
In perioada pandemiei de
Coronavirus, avand in vedere stocul de anvelope ridicat, producatorii nu se
asteapta ca probleme legate de cerere si oferta sa fie o problema, chiar daca
multi producatori au redus sau inchis productia.
Marcile de anvelope care
sunt produse in anumite parti ale Asiei ar putea fi, de asemenea, afectate de
perturbarea productiei, distributiei si transportului de marfa. In viitor,
acest lucru ar putea crea probleme pentru sectorul de anvelope comerciale,
deoarece 17% din volumul lor provine din China.
Producatorii isi vor
reduce drastic orientarile de la finalul anului, nu trebuie asteptata o
crestere post-criza a cererii reduce, se prezice ca jucatorii importanti din
industrie vor lua masuri pentru stabilirea preturilor si vor crea achizitii de
volum pentru dealer si distribuitori.
Kane spune ca “este un
comportament tipic in afacerea anvelopelor: atunci cand volumele sunt
comprimate, preturile scad si, de cele mai multe ori, irational. Initial am
anticipa un mediu mai scazut al preturilor la anvelope, chiar daca materiile
prime sunt pe masura, producatorii concureaza pentru volumul necesar odata ce
piata incepe sa revina la vanzarea de anvelope”.
Se poate reduce frecventa
de livrare si conducatorii auto pentru a rationaliza rutele, ceea ce ar putea
duce la schimbari permanente in industrie.
Dealerii comerciali vor
avea succes selectiv, deoarece camioanele, echipamentele agricole si flotele
municipal care opereaza pentru industriile esentiale vor avea in continuare
vanzari.
Sfatuim proprietarii de
magazine si echipele sa ramana concentrati in gestionarea angajatilor.
Oricare ar fii pasii pe
care ii puteti face ca dealer independent de anvelope sau firma pentru a depasi
acest lucru intr-o anumita masura, acesta va fi direct proportional cu succesul
dvs. acum si in viitor.
Vanzarile de anvelope au
fost puternice in acest an, pana cand noul Coronavirus si distantarea sociala
au afectat profund tranzactiile face-to-face.
Distribuitorii mari si
mici au inceput vanzarile online, oferind optiuni de livrare la domiciliu,
pentru a mentine consumatorii confortabili cu achizitionarea de pneuri.
Incetinirea productiei din
China dezvaluie interdependenta globala a naturii industriei auto si va avea un
impact profund si direct asupra vietii lucratorilor din China si din intreaga
lume. Fabricarea de anvelope este globalizata, dependent de un lant de
aprovizionare complex si integrat. Orice perturbare a lantului de aprovizionare
globala va afecta productia in orice alta tara prin scaderea vanzarilor.
Muncitorii care sunt
afectati de virus intr-o tara sunt conectati indirect cu celelalte tari din
intreaga lume. Ei produc aceleasi produce pentru corporatii si iau parte la
procesul de munca a unei retele interdependente.
China, principalul
producator auto din lume a inchis uzinele din toata tara luna trecuta,
inclusive General Motors. De atunci multe companii au fost redeschise, dar nu
functioneaza cu capacitate maxima. Aproximativ 80% din productia mondiala
depinde de piese din China.
In Italia, Fiat Chrysler a
inchis 4 fabrici, care se asteapta sa se redeschida pe 16 aprilie. Volkswagen a
anuntat ca isi va inchide fabrica Lamborghini, deoarece a anuntat reduceri de
productie in mijlocul crizei economice cauzate de virus.
Cel de-al doilea mare
producator auto din lume, Statele Unite, a spus ca are suficiente provizii
pentru a rezista cel tarziu pana la sfarsitul lunii Aprilie.
Exista semnale ca tarile
din Europa si Asia intra in recensiuni, iar in SUA aceasta recensiune se afla
in apropiere.
Criza COVID-19 este doar
un declansator, in centrul acesteia sta instabilitatea sistemului, agravata de
cresterea financiara.
O noua recensiune in SUA,
Europa sau Asia va avea implicatii majore in intreaga lume.
Se asteapta ca vanzarile
auto sa scada din cauza COVID-19
“La inceputul anului,
prognozele au cerut vanzari auto din SUA pentru 2020, undeva la 16 milioane de
euro. Numarul intregului an ar putea sa scada sub 14 milioane intr-o recesiune
complete”, a spus Michelle Krebs, analista Autotrader.com.
Continental se Numara
printer producatorii de anvelope care continua sa functioneze normal, in ciuda
crizei, iar oficialii companiei spun ca “situatia ramane extreme de dinamica”.
Pe cand Nokian, a
declarant ca fabrica lor continua sa functioneze si compania a luat masuri de
precautie semnificatie pentru a proteja sanatatea angajatilor. Precautiile
include distantarea sociala, restrictiile de calatorie si vizitatori,
protocoale imbunatatite de curatare, pranzul si iesirile vor fi stricte pentru
a minimiza volumul de persoane in spatiile comune.
Pentru noi, Stoyk
Anvelope, aprovizionare nu este o problema, cel putin pe termen scurt, in ceea
ce priveste anvelopele comerciale care ofera servicii unei industrii esentiale.
Vindem incercari de a mentine camioanele in miscare pentru ca ele ne
aprovizioneaza tara cu medicamente, alimente, tot ce avem nevoie. Aceasta este
prioritatea pentru noi in momentul actual.